Bijna is het zover!! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Sanne - WaarBenJij.nu Bijna is het zover!! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Sanne - WaarBenJij.nu

Bijna is het zover!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Januari 2014 | Nederland, Alkmaar

Hoi allemaal,

Nog een paar dagen en dan vertrek ik naar Suriname! Heb er echt heel erg veel zin in en vind het tegelijkertijd erg spannend.
Bij aankomst begin ik met een city tour en ga ik een aantal dagen de jungle in! Mijn accommodatie is een bovenwoning in Paramaribo, die ik met nog twee meiden deel.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor jullie bijdrage, het is een mooi bedrag geworden!

Ik ga proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn avontuur.

Kuzz

• 30 Januari 2014 - 15:55

Jos:

Veel plezier zusje, geniet er van en misschien kom ik je wel opzoeken!

• 30 Januari 2014 - 15:58

Steven Boon:

Hey San! Geniet er van.. Spreek je snel weer op festivalss! (K)!

• 30 Januari 2014 - 16:31

Marit:

Heel veel plezier en dat je maar lekker mag genieten , en het een mooie ervaring mag worden voor je. Kus

• 30 Januari 2014 - 21:45

Marieke Hemels:

Sanne, heel veel succes en plezier! Ik ga je volgen hoor! Geniet ervan en zet hem op!!! XXX

• 31 Januari 2014 - 06:43

Ilona:

Hey Sanne.
    Veel plezier en genieten daar! Benieuwd naar je verhalen. Xx

• 31 Januari 2014 - 11:16

Monique:

Haai,
    Ontzettend veel plezier en maak er wat moois van!
    GENIET!!
    Knuf, x

• 05 Februari 2014 - 11:43

Josje:

Hoi San,
    Laat gauw wat van je horen. Ben erg benieuwd naar je ervaring met de grote cultuurschok! En temperatuurschok (die jungle!).....
    Liefs van Josje

• 05 Februari 2014 - 13:27

Toos:

Sanne, Ik hoop dat je 'n goeie vlucht hebt gehad. Veel plezier in het warme land.
    Liefs van Toos

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Vrijwilligerswerk Suriname!!

Ik ga voor twee maanden naar Suriname!! Daar ga ik als vrijwilliger werken in een kindertehuis voor kinderen besmet met HIV/Aids en kinderen die verwant zijn met Hiv/aids. Dit opvanghuis in Paramaribo Zuid vangt een aantal hiv/aids besmette kinderen op.
Ook vinden kinderen van wie de ouders aan AIDS overleden zijn - of niet in staat zijn voor hun kind te zorgen- voor korte of lange termijn een thuis bij de stichting. Momenteel wonen er 22 kinderen in het huis en circa 5 hiervan zijn hiv-besmet.
Het doel van de stichting is om zorg en welzijn aan te bieden voor kinderen in Suriname die besmet zijn met het HIV/AIDS virus, en die geen mogelijkheden hebben om zichzelf te verzorgen of te ondersteunen. Ook wonen er kinderen die zelf niet hiv besmet zijn maar waarvan de ouders /verzorgers hiv besmet zijn of aids hebben en daardoor niet voor de kinderen kunnen zorgen.
In dit sociale project zal ik me grotendeels bezig houden met het geven van extra aandacht aan de kinderen.
De activiteiten voor mij als vrijwilliger zijn o.a.:
- Assisteren bij dagelijkse werkzaamheden zoals de kinderen aankleden, baden en voeden
- Adminstratieve werkzaamheden
- Creatief bezig zijn met de kinderen
- Spel- en leesactiviteiten bedenken en uitvoeren
- De kinderen helpen met schoolwerk
- informatie geven over bijvoorbeeld hygiene, seksuele voorlichting en overige informatie bestemd voor de doelgroep.

Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd wat dit avontuur mij allemaal zal brengen